Musika Eskaintza, I. Zikloa

I. Zikloa

• Adinak: 7 urtetatik (Lehen Hezkuntzako 2. maila) 12 urtetara (Lehen Hezkuntzako 6. maila).
  • Ikasgaiak: instrumentua, musika-hizkuntza, abesbatza, instrumentu-taldeak.
  • Ikasturteak: 5 (1. mailatik 5. mailara).

Deskribapena

Ikasleek musika-hizkuntzan ikasten dutenaren, instrumentuan ikasten dutenaren eta ahots- eta instrumentu-taldeetan beste pertsona batzuekin jotzeko duten aplikazioaren artean lotura hautemango dute.

Instrumentuaren irakaslea ikasleen tutorea da.
Kontzertuak ohikoak izango dira bere ikasketetan.

EREMUAK

A) Musika-hizkuntza

Bost ikasturte dira. Astean ordubeteko saio bat, gehienez 15 ikasleko eta gutxienez 4 ikasleko taldeetan. Nahitaezkoa instrumentua/kantua ikasten den lehenengo urtetik aurrera.

Musika lengoaia bat da eta edozein hizkuntzak bezala, pixkanaka barneratu beharreko hiztegia eta gramatika ditu. Musika hizkuntza musikarentzat alfabetoa, hiztegia, sintaxia eta gramatikak hizkuntza batentzat suposatzen dutena bezalakoa da.

B) Instrumentua

Astero 30 minutuko bakarkako klasea irakaslearekin.

Instrumentu bat ikasteko, ezinbestekoa da helburuak ikasleen ezaugarri indibidualetara egokitzea, ikaslearen profilera egokitutako material didaktikoak eta errepertorioa hautatuz. Ez da zertan aurretik ezarritako programa bati lotuta egon behar.

Instrumentuko klaseak musika-prestakuntza orokorra eskaini behar die ikasleei, ezagutzez gain, bere sormen-gaitasunak garatu, ikasteko ohiturak sustatu eta musika-gustuak aberastu ditzan. Modu horretan, musikarekiko zaletasuna fenomeno artistiko eta komunikabide pertsonal gisa garatuko da.

Oso garrantzitsua da trebetasunak eta gaitasun nabarmenak dituzten ikasleen orientazio-lana, helburu profesionaleko ikasketak egiteko presta baitaitezke.

Instrumentu baten irakaskuntzaren edukiek kontuan hartu beharko dituzte musika-horizonte zabala eta generoen aldiberekotasuna, musika mota guztiak barneratuz, (klasikotik hasi eta tradizionaleraino), azken finean ikasleen bizitza kulturalaren eta gaur egungoaren funtsezko zatiak direlako (Pop, Rock, Jazz).

C) Musika-taldeak

7/8 urtetik aurrera (I. zikloko 1. mailan), gutxienez musika-talde batera joatea derrigorrezkoa izango da, eta ikasleek egokitzat jotzen dituzten talde guztietan parte hartu ahal izango dute.
Tutoreak, gurasoekin batera, ikasleak parte hartuko duen taldeen hautaketan era aktiboan esku hartuko du.

Taldeko jarduerek paper garrantzitsua izango dute eskolako bizitzan, eta kultura bultzatzeko proiekzio kultural eta sozial baliotsua izango dira.

Horiei esker, ikasleek beren musika-prestakuntzaren esanahia uler dezakete. Eta musika-eskola baten barruan instrumentu bat irakastearen azken helburua dira, ikasleen artean kontzientzia parte-hartzailea sortzen lagunduz. Proiekzio kultural baliotsua eginez, beste zentro batzuekin trukeak sustatuz eta musika garatzea ahalbidetuz, bandak, orkestrak, abesbatzak eta zaletuek osaturiko hainbat talde sortuko dira.

Taldeetako ikasleek kontzertuak eskainiko dituzte ikasturte osoan zehar, beren errepertorioa sortu ahala. Kontzertu horiek hainbat lekutan eta ekitalditan egingo dira.