Musika Eskaintza, Taldeko Jarduera Instrumentalak

Musika eskolak musika talde ugari ditu, hauek musika eskolaren “arima” direlarik.

• Konboak.
  • Musika bandak.
  • Fanfarreak.
  • Orkestra.
  • Batukadak.
  • Instrumentu berdinek osaturiko taldeak (Trikitixak, Txistuak, Saxoak, Zeharkako txirulak, Tronpetak, Tronboiak, Gitarrak eta ikasle kopuruaren arabera sortu daitekeen beste edozein).

Taldeak ikasleen maila, musika-tresnen aniztasuna, gogoa, beharrak eta musika-gustua kontuan hartuta osatuko dira. Irakasle-tutoreak zein taldetan parte har dezakeen erabakitzen lagunduko du, orientazio lana burutuz.

“Orreaga Orkestra Handia” ikasturte-amaierako proiektua

Gainera, aldi baterako musika-taldeen sorrera bultzatuko da, hala nola “Orreaga Orkestra Handia”, espezialitate guztietako ikasleek osatutako eskolako ia ikasle guztiekin, ikasle guztiei musika batera praktikatzen erraztea helburu nagusitzat edukiz.

Talde hori eskola-proiektu gisa lantzen da, eta urtero ikuskizun handi bat prestatzen da, hainbat saioz osaturikoa. Beste talde mota batzuk ere sortu ahal izango dira, helburu desberdinen arabera.
Talde horiek, era askotariko antolakuntza desberdinak behar dituztenak, taldeko entsaioak behar dituzte, espezialitateko klaseen ohiko ordutegitik kanpo.

Konboak

Konboa hainbat musikarik osatzen duten musika talde bat da, non errepertorio anitza eta dibertigarria jotzen den.

Bere formazioa joko den musika estiloaren araberakoa da, baina normalean gutxienez bateria, gitarra, baxua, pianoa eta ahotsa egongo dira. Dena den, hainbat instrumentu eta ahots gehitu daitezke, taldea gehiago aberastuko dutenak.

Helburu nagusia taldean jotzen ikastea, kide bakoitzak zer funtzio betetzen duen jakitea eta musika-errepertorioa eskuratzea da, baita gainerako instrumentuak zurearekin batera entzuten jakitea ere.

Orkestra

Orkestrak benetako laborategi bat izan nahi du, non sokak, egurrezko haize-instrumentuak, pianoa, harpa eta perkusioa ikasten dituzten ikasleek euren lehen esperientziak elkarrekin bizitzeko aukera izango duten.

Landu beharreko alderdiak hauek izango dira: afinatzen ikastea, zuzendariaren keinuei erantzutea, bere partiturak idaztea, bere burua entzutea taldeko soinu bat aurkitzeko eta egokitutako errepertorio sinfoniko bat aurkitzea. Eta, batez ere, musikaz gozatzea, beste musikari batzuekin batera.

Taldeko Ahots-Jarduerak

Beste batzuekin abestea modu bikaina da besteen artean zure lekua aurkitzeko, zure ahotsari konfiantza emateko eta askotariko errepertorioaren bidez gozatzeko, konboen laguntza instrumentalarekin.

Eskolak hainbat modalitate ditu.

1) Haurren abesbatza

Astean saio bat. Nahitaezkoa 7 urterekin, instrumentuaren lehen urtean.

Txikiek haurrentzako abestiak interpretatzen dituzte, ahots berdinekin, beren adinerako egokituta, bai edukiari dagokionez bai zailtasun-mailari dagokionez, koreografia txikiek lagunduta.

2) Ahots-Ensemblea

Kantuko ikasleentzat, baina baita nahi duten instrumentuko ikasle guztientzat ere.

Hemen talde dinamiko eta gogotsu batean parte hartuko duzu, eta dibertsioa eta ikaskuntza eskutik doaz. Bi ahots edo gehiagotara kantatuz, ahots-lanari arreta berezia eskainiz eta are erakargarriagoa egiten duen konbo instrumental batez lagundurik.

3) Abesbatza

Helduen abesbatza, bere helburu nagusia dibertitzea eta errepertorio anitza ikastea delarik, hainbat ahotsetara abestuz.